קניית רכב מליסינג-מדריך אוטו קאר טרייד אין

קניית רכב מליסינג-מדריך    אוטו קאר טרייד אין

שוק הליסינג מהווה את הגורם המרכזי בתחום הרכב בישראל, רוב המכוניות החדשות שנמסרות על ידי היבואנים מדי שנה הן לחברות ליסינג שבתורן מספקות את המכוניות והרכבים לחברות, עסקים וגם לקוחות פרטיים שבוחרים בדרך המימון של ליסינג לרכישת רכב חדש. לכן כאשר מתחילים לחפש רכב משומש לרכישה יש סיכוי סביר שהוא יהיה רכב ליסינג שסיים את תקופת השירות אצל הלקוח.

קניית רכב מליסינג מציעה כמה יתרונות לצד כמה נושאים שיש לשים לב אליהם. במדריך זה ננסה לתת מענה לדגשים המעשיים לגבי קניית רכב מליסינג,  אז הדקו חגורות והבא נצא דרך.

קביעת מחיר המחירון של רכבי ליסינג

המחירים של קניית רכב מליסינג אטרקטיביים מאוד במקרים רבים, גם כי החברות משיגות מחירים מוזלים מראש מהיבואנים ובעיקר כי בעלות של חברת ליסינג גוררת הפחתה מסוימת במחיר המחירון הרשמי. באופן רשמי ההפחתה במחיר המחירון (מחירון לוי יצחק) במקרה של קניית רכב מליסינג היא 6%-17% אם הבעלים הקודם היה חברת ליסינג. שיעור ההפחתה המדויק נקבע גם על פי בעלויות נוספות (לרוב אין כי הרכב הוא יד ראשונה), מספר קילומטרים שהרכב נסע וכן הלאה. לחלופין רכב ליסינג עם קילומטראז’ יספוג ירידת ערך קטנה יותר. בכל מקרה חשוב לבדוק מה מחיר המחירון האמיתי של המכונית אחרי כל ההורדות הרלבנטיות, המחיר במהלך קניית רכב מליסינג צריך להיות נמוך יותר מאשר רכישת רכב ממוכר פרטי.

לראות את הרכב רק ביום

עצה זו נכונה לכל רכישת רכב משומש ולא רק מליסינג, חשוב מאוד לבדוק את הרכב פיזית / חיצונית רק באור יום ולא בחושך או בשעות הדמדומים. רק באור יום מלא תוכלו לראות פגמים שונים שעלולים להיות ברכב, תהיו ערניים יותר וכן הלאה. יש לבחון את הרכב מכמה זוויות שונות, לחפש הבדלים בצבע, מרווחים חשודים בין חלקי הפח החיצוניים, לבחון את הפח החיצוני מזווית צפייה קהה ולחפש אחידות בהשתקפות – אחידות מראה כנראה על חלקים מקוריים שלא נפגעו.

יש לפתוח את הדלתות ולחפש סימנים לנזקים או תיקונים שבוצעו לאחר תאונות, לבדוק שמכסה המנוע ומכסה תא המטען נפתחים ונסגרים בקלות ובאחידות. כמו כן, נהגי ליסינג רבים יוצאים לנסיעות שטח שהרכבים לא מיועדים להן, לכן רצוי לא להתעצל, להסתכל מתחת לרכב ולחפש סימני מכות או נזקים כלשהו לקורות וחלקים שונים של הרכב.

לדרוש לראות היסטוריית טיפולים ומסמכים

קניית רכב מליסינג חשוב תהיה של רכבים שסיימו תקופת ליסינג תפעולי אך יש מקרים של ליסינג מימוני שבהם מדובר למעשה על רכב שהוא כמעט בבעלות פרטית, לכן חשוב לבקש לראות מסמכים רלבנטיים המוכיחים כי מדובר על רכב ליסינג מימוני. במקרה של ליסינג תפעולי, קניית רכב מליסינג צריכה לכלול בחינה של כל היסטוריית הטיפולים של הרכב – אחזקה שוטפת טובה וכמובן לחפש תיקונים אחרי תאוונות ותקלות.

לבדוק את הרכב בנסיעה

עצה מעט אלמנטרית אך הכרחית לגבי קניית רכב מליסינג ומכל גורם אחר. חשוב לצאת עם הרכב לנסיעה על מנת להרגיש כיצד הוא נוסע. זו דרך יעילה מאוד לגילוי בעיות וכמובן פשוט כדי לבדוק האם הרכב נוח לכם לנהיגה. הנסיעה יכולה להיות קצרה אך רצוי שתכיל נסיעה איטית ומהירה, האצות, בלימה ופניות.

לבדוק את הרכב במכון בדיקה מוסמך ואובייקטיבי

למרות שבמקרה של קניית רכב מליסינג הרכב מגיע מחברה מסודרת והוא ממודל חדיש יחסית, חשוב לא לוותר ולקחת אותו לבדיקה מקיפה לפני קנייה במכון בדיקה מוסמך ואובייקטיבי . רק כך אפשר להיות בטוחים במידה רבה יחסית לגבי תקינות הרכב מבחינה מכאנית, בטיחותית, לשלול עבר של תאונות וכן הלאה.

לסיכום, קניית רכב מליסינג היא אפשרית ובמקרים רבים אטרקטיבית מאוד. חשוב לשים לב, לבדוק היטב ולהכיר את ההיצע בשוק.